Kolín

Generel cyklistických tras a cyklostezek - Cyklogenerel Kolín

Bezpečnost:

technokratický rozvoj dopravní infrastruktury: nevhodné řešení cyklistické infrastruktury, zejména „chodníčkářské stezky“ na úkor bezpečnosti a komfortu pěšího provozu, s rizikovými křižovatkami a kříženími motorového provozu a omezováním zkušenějších cyklistů zvyklých na provoz vozidel (str.13)

Zklidňování:

Příležitosti- zprostupnění veřejných prostranství v zástavbě- plošné zklidňování v rámci zastavěného území (str.13)

Klidné a zklidněné ulice, silnice a cesty

Provoz jízdních kol je společný ve vozovce s ostatními vozidly, velmi často i společně s chodci. Není zde zpravidla vhodné vytvářet zvláštní samostatná cyklistická opatření, klíčové je zejména zajištění přehlednosti prostoru a celkové psychologické působení ve prospěch pozvolné jízdy zejména motorových vozidel. (str.17)

Koridory:

Integrované koridory jsou významné dopravní osy území, zpravidla kompozičně, provozně i funkčně klíčové komunikace v prostoru, které tvoří základní dopravně-urbanistické osy území a přenášejí vyšší intenzity automobilového provozu (řádově tisíce vozidel denně či více). Ze své podstaty jsou však atraktivní i pro cyklistickou dopravu, zejména kvůli přímosti a rychlosti. V obcích je žádoucí provádět celkové zklidnění provozu a přednostně doplňovat integrační opatření cyklistické dopravy, především na hlavním průjezdu městem. Mimo obec je potřebné pak zajistit možnost bezpečné jízdy v dostatečně široké vozovce (resp. po krajnici), nebo nabídnout možnost sdílení prostoru s chodci v rámci souběžné stezky či cesty (str.16)

Koncepce rozvoje cyklistiky ve Středočeském kraji na období 2024 – 2030

Kolín dokončuje práce na nové cyklostezce v Masarykově a Benešově ulici. Téměř dvoukilometrový úsek má být hotový nejpozději druhý týden v březnu, zbývá dokončit práce na dopravním značení. Stavba měla být městu původně předaná 20. února. „Předání se posouvá na druhý týden v březnu, počasí, hlavně teploty, nyní nedovoluje nástřik dopravního značení,“ vysvětlila kolínská místostarostka Iveta Mikšíková (Změna pro Kolín). Cyklostezka vede od křižovatky u Modrého bodu Benešovou ulicí k okružní křižovatce s Masarykovou ulicí a tou dále ke gymnáziu. Práce započaté loni v červnu budou stát zhruba 33 milionů korun, na většinu získalo město evropské dotace. Součástí zakázky byla i rekonstrukce chodníků, veřejného osvětlení, modernizovaly se také zastávky veřejné dopravy. Další zhruba půlkilometrový úsek cyklistické a pěší stezky by měl na jaře začít sloužit lidem i v Třídvorské ulici. Jedná se o prodloužení už existující stezky k novému kruhovému objezdu. Hotovo by mělo být do konce dubna, záležet ale bude i na tom, jak se bude vyvíjet oprava Třídvorské ulice, jejímž investorem je Středočeský kraj.

Cyklostezky jdou do finiše (2025)

Dvě kolínské cyklostezky jsou víceméně dokončené. Jak na sídlišti v ulicích Masarykova a Benešova, tak na Třídvorské ulici už totiž zbývají doladit jen úplné detaily. Chodci a cyklisté tak mohou nové milionové stavby využívat. Nově tak na cyklostezce na sídlišti oddělují prostor pro cyklisty a chodce barvy. Zatím co ti, co jedou na bicyklu, mají jezdit na „barevném“ provedení, pro pěší je určená druhá polovina v jednotné barvě. Trasa vede od křižovatky u Modrého bodu Benešovou ulicí až ke kruhovému objezdu s Masarykovou ulicí, tou směřuje dále k budově gymnázia. Celkově jde o téměř dvoukilometrový úsek. Radnice se přidala také k rekonstrukci Třídvorské ulice, kterou má pod sebou Krajská správa a údržba silnic. S vlastní investicí a prodloužila stávající cyklotrasu na Tři Dvory. Ta nová se na již stávající napojila u vjezdu do areálu AVE a končí u nového kruhového objezdu v Tovární ulici.

Modul: Města